بی ام و

BMW که در کشور ما با نام بی اِم وِ شناخته می شود و گاهی اوقات به نام های بی ام دبلیو یا بی ام وی نیز مشاهده می شود، یکی از بزرگترین خودروسازان آلمانی در دنیا است. نام شرکت خودروسازی BMW کوتاه شده عبارت Bayerische Motoren Werke می باشد که به معنی صنایع موتوری باوارایا است. بی ام و برای اکثر مردم دنیا به عنوان یکی از تولیدکنندگان نام آشنای خودروهای لوکس، اسپرت و موتور در جهان شناخته شده است . دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ آلمان قرار دارد.
شرکت BMW در سال 1916 توسط “فرانتس یوزف پوپ” پایه گذاری شد. فرانتس یوزف پوپ، کارآفرین، صنعتگر اتریشی که یکی از سه بنیان گذار اصلی شرکت خودروسازی بی ام و می باشد. شرکت خودروسازی بی ام و، مالک شرکت رولزرویس که یکی دیگر از تولیدکننده های خودروی لوکس در جهان است نیز می باشد. شرکت بی ام و هم اکنون در کشورهای آلمان، آمریکا، چین، برزیل، انگلستان و آفریقای جنوبی کارخانه خودروسازی دارد و در حال حاضر هشتمین خودروساز برتر دنیا می باشد.
شرکت بی ام و به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان از محصولات بسیار متنوعی برخوردار است. همین تنوع محصولات باعث شده است بسیاری از قشر جوان در کشورهای مختلف به خرید خودروهای این شرکت بزرگ آلمانی گرایش پیدا کنند. خودروهای ساخت شرکت بی ام و در مدل ها و کلاس های مختلف به بازار عرضه می شوند که در ادامه در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.
معرفی سری های مختلف خودروهای بی ام و
در تمامی شرکت های خودروسازی، مدل های مختلف خودرو از نام های خاصی برخوردار هستند و خودروها در کلاس های خاصی قرار می گیرند، شرکت بی ام هم از این قاعده مستثنا نیست. خودروهای شرکت بی ام و در کلاس های اسپرت، لوکس و … تولید می شوند. البته شرکت خودروسازی بی ام و علاوه بر تقسیم بندی خودروها به این کلاس ها، خودروهای خود را به سری های مختلف از سری 1 تا سری 8 تقسیم بندی کرده است. همچنین مدل های شاسی بلند خودروهای بی ام از ایکس 1 تا ایکس 7 نام گذاری می شوند.
بی ام و سری 1
این مدل از خودروهای شرکت بی ام و کوچکترین خودروهای ساخت این شرکت می باشند. که در انواع هاچ بک، کوپه و… با موتورهای بنزینی و دیزلی عرضه می شود. این سری از خودروهای بی ام و برای اولین بار سال 2004 به بازار عرضه شدند.
بی ام و سری 2
این مدل از خودروهای شرکت بی ام شامل خودروهای اسپرت هم می شود. این سری نسبت به سری یک از سایز بزرگتری برخوردار هستند و به عبارت دیگر به گفته خود شرکت بی ام و از مدل های سری 1 جدا هستند. این سری در خود کشور آلمان دارای رقیب های جدی مثل Audi 3 و مرسدس بنز CLE می باشد.
بی ام و سری 3
مدل بی ام و سری 3 که دارای طرفداران بسیار زیادی است،اولین بار در سال 1975 رونمایی شد. خودروهای سری 3 شرکت بی ام و از کوچکترین سدان های ساخت این شرکت می باشد. دلیل مشهور بودن این سری از خودروهای بی ام و تعادل بی نظیر و سیستم تعلیق فوق العاده آن ها است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. تا کنون 6 نسل از این سری خودروها به بازار عرضه شده است که نسل ششم آن با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی و با کد F30 تولید می شوند.
بی ام و سری 4
اولین جزئیات از این سری خودروهای شرکت بی ام و در سال 2012 منتشر شد. بی ام و با عرضه این سری از خودروهای خود نشان داد که قصد دارد خودروهای اسپرت و خانوادگی را از همدیگر متمایز کند و نسل جدیدی از خودروها را وارد بازار کند.
بی ام سری 5
این سری از خودروهای بی ام و که در کلاس خودروهای سدان قرار می گیرند، اولین بار در سال 1972 رونمایی شدند. تا کنون 7 نسل از این سری با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی عرضه شده است. یکی از مدل های جذاب بی ام و سری 5 که با کد F90 تولید می شود، از سریع ترین سدان های بنزینی موجود در بازار می باشد.
بی ام و سری 6
این سری از خودروهای بی ام و که در دسته سدان های لوکس قرار می گیرد، در سال 1976 به بازار عرضه شد. شرکت بی ام و در سال 2003 این سری خودروهای خود را بر اساس سری 3 بازسازی و بازطراحی کرد. از سال 2010 بی ام و شروع به عرضه این سری از خودروهای خود به صورت کوپه، سقف بازشو و گران کوپه و با موتورهای بنزینی و دیزلی کرد. در مجموع می توان گفت بی ام و سری 6 از مدل های پر فروش این شرکت می باشد.
بی ام و سری 7
شاید بتوان گفت که بزرگترین و لوکس ترین سدان های بی ام و در این سری قرار می گیرند. این سری از خودروهای بی ام و در پنج نسل و از سال 1977 تا کنون عرضه شده است. این سری از خودروها به دو صورت عادی و کشیده ساخته شده و با موتورهای بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می شوند. بی ام و سری هفت در ردیف خودروهای لوکس قرار می گیرند و به اصطلاح به آن ها قصر متحرک هم می گویند. با وجود سیستم iDrive در سری 7، تجربه یک رانندگی کامل را خواهید داشت.
بی ام و سری 8
خودروهای سری 8 بی ام و در کلاس خودروهای جی تی قرار می گیرند که از سال 1989 در شرکت بی ام و طراحی و ساخته می شوند. این سری از خودروهای بی ام و به دلیل ظاهر تهاجمی و خشنی که دارند، از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
علاوه بر سری های مختلف خودروهای بی ام و که در بالا ذکر شد، خودروهای SUV این شرکت خودروسازی از مدل های X1 تا X7 تقسیم بندی می شوند.
در قسمت اول این مقاله سعی کردیم که شما را تا حدودی با مدل ¬های مختلف خودرو که توسط شرکت آلمانی بی ام ساخته می شوند آشنا کنیم. خودروهای بی ام و به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارند، تجربه رانندگی لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورند. اما خودروهای بی ام و و هر خودروی دیگر از سایر برندهای خودروسازی، اگر به آن ها رسیدگی نشود، دچار مشکل می شود. تمامی خودروها دارای استهلاک هستند و در صورتی که به آن ها رسیدگی نشود، می تواند باعث وارد شدن آسیب های جدی به خودرو شود.
همانطور که می دانید در کشور ما به دلیل گران بودن مدل های مختلف خودروهای بی ام و، تعمیرگاه های زیادی برای این خودروها وجود ندارد. از طرفی اکثر تعمیرگاه های غیر تخصصی بی ام و ، ممکن است که به دلیل پیچیدگی سیستم این خودروها تخصص لازم در زمینه تعمیر این آنها را نداشته باشند. از طرف دیگر به دلیل گران بودن این خودروها فرآیند تعمیر آن ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در تعمیر آنها دقت کافی به کار برده شود تا مشکلات دیگری برای خودرو به وجود نیاید. در هنگام تعمیر این خودروها اگر نیاز به قطعه خاصی باشد، باید از قطعات اصلی استفاده شود. پس باید تعمیرگاهی که خودروی خود را برای تعمیر به آن می سپارید، باید ویژگی هایی لازم برای تعمیر بی ام و را داشته باشد تا بتوانید با اطمینان خودروی خود را به آن بسپارید. در ادامه چند ویژگی تعمیرگاه تخصصی را برای شما بیان خواهیم کرد.
ویژگی های مهم یک تعمیرگاه تخصصی
• یک تعمیرگاه خوب تعمیرگاهی است که برای مشتری های خود شفاف سازی لازم را انجام دهد. همچنین یک تعمیرگاه خوب باید حس اعتماد را در مشتریان خود به وجود آورد.
• دارا بودن تعمیرکاران خوب و خوش اخلاق با دانش فنی و تخصص بالا در زمینه تعمیر خودروهای خارجی
• ترغیب مشتری برای تحویل خودرو به این تعمیرگاه با ارائه نمونه کارهای موفق
• استفاده از لوازم یدکی اصل و با کیفیت
• دارا بودن یک محیط شیک و با تمام امکانات لازم برای تعمیر تخصصی خودرو
همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، خودروهای بی ام و به دلیل پیچیدگی که در طراحی و ساخت آن ها وجود دارد تعمیر آن ها نیازمند دقت و حساسیت بسیار بالایی می باشد. در زیر به چند خدماتی که توسط تعمیرگاه تخصصی بی ام و ارائه می شود اشاره خواهیم کرد.
خدمات مربوط به موتور خودرو
• تعمیر کاتالیزور خودرو
• عیب یابی و تعمیر خام سوزی موتور و کارکرد بد موتور
• تعمیر اساسی موتور خودرو شامل رفع روغن سوزی ، یاتاقان زدن و …
• تعمیر توربوی خودرو
• تعمیر تخصصی ترمز دستی برقی خودرو
خدمات مربوط به گیربکس خودرو
• تعمیر تخصصی و تعویض گیربکس خودرو
• تعمیر تخصصی ساعت گیربکس، رفع تقه های ناشی از تعویض دنده خودرو
خدمات مربوط به سیستم تعلیق خودرو
• تعمیر و پروگرام جعبه فرمان
• تنظیم ارتفاع خودرو ، تعویض کمک های خودرو و …
خدمات مربوط به برق خودرو
• تعمیر و عیب یابی تخصصی سنسورهای خودرو و انجام تعمیرات کروز و رادار خودرو
• تعمیر چراغ های خودرو
• انجام کلیه تعمیرات مربوط به سانروف خودرو
• تعمیرات و پروگرام یونیت ها
• عیب یابی و تعمیر تخصصی سیم کشی خودرو بر اساس نقشه های ارائه شده توسط کمپانی بی ام و
خدمات مربوط به صافکاری و نقاشی خودرو
• کارشناسی رنگ و بدنه خودرو و رنگ کردن بدنه خودرو به صورت فابریک و کاملاً حرفه ای
• صافکاری و شاسی کشی
• انجام قلم گیری، واکس و پولیش بدنه خودرو
• انجام واکس و سرامیک بدنه
همواره به خاطر داشته باشید که برای تعمیر خودرو‌های لوکس مانند بی ام و باید به سراغ تعمیرگاه تخصصی خودرو بروید تا بهترین خدمات را دریافت نمایید.