تعمیر کمک بادی

استفاده از سیستم کمک فنر در خودرو باعث می‌ شود قابلیت مانور بیشتری داشته باشید و از طرفی در مسیرهایی که ناهمواری وجود دارد، روند حرکت روان و راحت باشد. کمک فنر وظیفه دارد ضربه‌هایی که به دلیل ناهمواری‌ به خودرو وارد می‌ شوند را جذب کند و به این صورت باعث می شود سطح تایرهای خودرو تحت هر شرایطی با کف جاده در تماس باشد. در خودروهای جدید که توسط شرکت‌ های معروف جهان تولید می‌ شود همواره نوآوری‌ هایی می بینیم که باعث عملکرد بهتر خودروها شده اند. یکی از این تکنولوژی‌ های نوآورانه استفاده از کمک فنر بادی است. استفاده از کمک بادی باعث افزایش ایمنی و قدرت مانور خودرو خواهد شد. از همین رو بسیاری به استفاده از این محصولات روی آورده اند. اما موضوع مهمی که در این میان باید به آن توجه شود تعمیر این قطعات می‌ باشد. چرا که جدید بودن آن‌ها باعث می شود بسیاری از تعمیرکاران تخصص و مهارت کافی برای این محصولات را نداشته باشند و شاید پیدا کردن تعمیرکار متخصص در این زمینه کمی چالش برانگیز باشد.
استفاده از کمک بادی چه مزایایی دارد؟
قطعا مزایای زیاد استفاده از کمک فنر بادی باعث محبوبیت بیشتر این محصولات بین مشتریان شده‌ است. این موارد عبارتند از:
● جذب ضربه و انتقال ندادن آن به اتاق سرنشینان خودرو در شرایطی که از روی چاله یا برآمدگی‌ های جاده عبور می کنید.
● جلوگیری از سُر خوردن خودرو در پیچ‌ ها: این محصولات با استفاده از نیروی گریز از مرکز وارد شده به بخش بیرونی خودرو می‌ توانند روند حرکتی را کنترل کنند.
● استفاده از سیستم ضربه گیر انطباقی ADS اجازه می‌ دهد که کنترل بهتری روی فنرها داشته باشید. این موضوع قطعا یکی از اساسی ترین برتری‌ های کمک بادی نسبت به کمک فنرهای استیل است. با استفاده از این سیستم در مسیرهای مختلف با وجود به ناهمواری‌ها و سایر شرایط موجود می‌ توانید حرکت روان و بدون مشکلی داشته باشید.
● در خودروهای مرسدس بنز که دارای حالات مختلف رانندگی هستند، استفاده از فنرهای ایرماتیک یا بادی کمک می‌ کند که روند رانندگی بسیار با آرامش انجام شود.
آیا کمک بادی یا ایروماتک انتخاب مناسبی است؟
اولین بار سیستم کمک بادی یا ایرماتیک در مدل‌ های مختلف خودرو مرسدس بنز مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن کم کم بقیه شرکت‌‌‌‌ ها و البته افراد فعال در زمینه تجهیزات خودرو رو به استفاده از این محصولات آوردند. استفاده از اجناس نامرغوب برای این کار باعث می‌ شد که تعمیر کمک بادی یک چالش بزرگ باشد، اما این روزها تعمیرکاران حرفه‌ ای ما می‌ توانند کمک کنند که این محصولات نصب شده روی خودروهای مختلف را تعمیر کنید. اما مورد بسیار مهمی که قبل از استفاده آنها باید به یاد داشته باشید این است که در بسیاری از مواقع ممکن است برای خودرویی که استفاده از این محصولات روی آن مناسب نیست، کمک بادی نصب کنید. به همین دلیل بسیاری افراد بعد از مدتی شاهد اختلال در عملکرد سیستم کمک فنر و حتی روند رانندگی خود خواهند بود. برای پیشگیری از بروز این مشکل بهتر است قبل از نصب این کمک فنرها سراغ افراد متخصص بروید و ببینید که آیا استفاده از این محصولات برای خودروی شما کار درستی است یا نه؛ در صورتی که امکان این کار نبود، بهتر است اصرار به نصب نابجای کمک بادی نداشته باشید.
خدمات مربوط به تعمیر کمک بادی
تعمیرکاران تعمیرگاه‌ تخصصی خودروهای بنز و سایر مدل‌ های خودرو به صورت فابریک از سیستم کمک فنر بادی استفاده می‌ کنند. این افراد در زمینه تعمیر کمک بادی اطلاعات و تخصص کافی دارند و می‌ توانند بدون هیچ مشکلی خدمات مورد نیازتان را در اختیار شما بگذارند. در ادامه خدماتی که تعمیرگاه تخصصی می‌ تواند در زمینه تعمیر کمک بادی ارائه دهد را به شما معرفی می کنیم.
● نصب کمک فنر بادی مناسب برای خودروی شما با توجه به فاکتورهایی که باعث رانندگی بهتر و افزایش راحتی خواهد شد.
● تبدیل انواع کمک فنرهای پیچی و پرسی به سیستم بادی
● انجام رگلاژ و تنظیم فنر برای کمک‌ های بادی برند‌های مختلف
● نصب سریع بالشتک و ضربه گیر فنر برای داشتن حرکتی روان و بدون ضربه در انواع خودروها
● تنظیم و تعمیر کمک بادی در انواع خودروهای مدرن مانند مرسدس بنز، BMW و…
● نصب و استفاده از استرس بار که باعث افزایش تعادل خودرو خواهد شد.
● بررسی وضعیت محل قرارگیری کمک بادی و انجام اصلاحات و تعمیراتی که باعث می‌ شوند روند استفاده از این محصولات به صورت استاندارد و اصولی طی شود.
مورد مهمی که باید حتما در زمان نصب، سرویس دهی و تعمیر کمک بادی به یاد داشته باشید این است که نرم بودن بیش از حد این کمک فنرها همیشه هم مورد مناسبی نیست. به عنوان مثال در خودروهایی مانند مزدا 3 یا L90 استفاده از فنرهای بسیار نرم باعث می‌ شود خودرو تعادل خود را از دست بدهد. بسیاری از تعمیرکاران سودجو صرفا می‌ خواهند برای پول بیشتر این تجهیزات را روی خودرو نصب کنند. اما نباید فراموش کنید که استفاده نابجا از این محصولات ممکن است رانندگی را سخت کند و حتی باعث بروز اتفاقات گوناگون شود.
پس قبل از نصب کمک بادی بهتر است به این سوال به صورت دقیق پاسخ دهید که: “آیا واقعا وسیله نقلیه من نیاز به چنین تجهیزاتی دارد و در صورت استفاده از کمک بادی به مشکل بر نخواهد خورد؟” برای پاسخ بهتر به این سوال می‌ توانید با متخصصین ما تماس گرفته و از سیستم مشاوره رایگان ما استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که حساسیت پیدا کردن فرد متخصص برای تعمیر کمک بادی بسیار بالاست؛ چون در صورتی که روند تعمیرات این محصولات به درستی طی نشود، شاهد آسیب رسیدن به سایر قسمت‌ های خودرو خواهید بود.