کارشناسی خودرو خارجی

افرادی که قصد فروش یا خرید خودرو دارند، حتما با موضوع کارشناسی خودرو درگیر خواهند بود. به خصوص وقتی صحبت از خودروهای خارجی به میان‌ می‌ آید، شاهد این هستیم که حساسیت این موضوع بالاتر‌ می‌رود. کارشناسی خودرو خارجی اصولی مشابه با کارشناسی سایر خودرو‌ها دارد، اما استفاده از امکانات و تجهیزات گوناگون روی این محصولات و از طرفی قیمت بالای آنها باعث‌ می‌ شود حساسیت انجام این کار افزایش پیدا کند. کارشناسانی که وظیفه تعیین قیمت و بررسی خودرو‌های خارجی را دارند باید مورد تایید باشند و از سوی دیگر آگاهی و تجربه کافی در خصوص بخش‌ های مختلف و عملکرد خودرو‌های خارجی را داشته باشند تا به این صورت نتیجه کارشناسی آنها بیشتر قابل اطمینان باشد.
چرا استفاده از خدمات ما برای کارشناسی خودرو خارجی مناسب است؟
دقت بالا در انجام کارشناسی
متخصصین ما سالهاست که در زمینه کارشناسی خودرو خارجی فعالیت دارند و با نکات مهم در این عرصه آشنایی کافی دارند. از سوی دیگر داشتن اطلاعات به روز در خصوص امکانات جدید مدل‌ های گوناگون خودرو این اجازه را می دهد که توجه ویژه‌ ای به جزئیات مربوط به این محصولات داشته باشند. مورد بعدی که باعث بهبود عملکرد کارشناسان ما‌ می‌ شود داشتن ابزار و وسایل دقیقی است که کمک می‌ کند بخش‌ های مختلف خودرو مانند رنگ بدنه خودرو را به صورت دیجیتالی مورد بررسی قرار دهند.
حضور در محل مورد نظر مشتری
امکان حضور در محل برای کارشناسی خودرو در کمترین زمان، باعث‌ می‌ شود زمان مشتریان در مسیر آمدن به محل کارشناسی تلف نگردد.
توجه به محیط اطراف برای تشخیص رنگ خودرو
فضایی که در آن روند کارشناسی انجام می‌ شود باید باز باشد تا درهای خودرو بتوانند به صورت کامل باز شوند. همچنین به توصیه کارشناسان ما بهتر است در زمان انجام تشخیص رنگ، بدنه خودرو تمیز باشد.
ارائه گزارش رسمی توسط کارشناس
بعد از انجام روند کارشناسی خودرو خارجی، متخصصان ما یک گزارش رسمی به عنوان نتیجه کارشناسی در اختیار مشتری قرار‌ می‌ دهند.
توجه به شرایط جوی
یکی از مواردی که کارشناسان ما به آن دقت ویژه‌ ای دارند، توجه به میزان نور و شرایط جوی محیط کارشناسی است. معمولاً قرار گیری خودرو در زیر نور مستقیم خورشید باعث‌ می‌ شود روند کارشناسی مربوط به بدنه خودرو دچار مشکل گردد. به همین دلیل کارشناسان ما در زمان کارشناسی خودرو خارجی همواره تجهیزات روشنایی مخصوص برای انجام کارشناسی خودرو را به همراه دارند.
موارد مهم در زمان انجام کارشناسی خودرو خارجی
فاکتورهای مختلفی در زمان انجام کارشناسی‌خودرو خارجی موثر هستند. اگر قصد دارید برای تعیین خودرو روال انجام کارشناسی را انجام دهید، باید این فاکتورها را بشناسید‌.
کارکرد خودرو
یکی از مهمترین این معیارها میزان کارکرد خودرو است. خودروهایی که ظاهرا تمیز و سالمی دارند و کمتر از هزار کیلومتر کار کرده‌ اند، قیمت آنها چهار درصد کاهش خواهد یافت و در صورتی که کارکرد آنها بالای هزار کیلومتر برآورد شود، شاهد ۸ درصد افت قیمت خواهند بود. به طور کلی میزان کارکرد استانداردی که برای یک خودرو در نظر گرفته‌ می‌ شود بین ۲۰ تا ۲۵ هزار کیلومتر در هر سال از عمر وسیله نقلیه‌ می‌ باشد. هر چقدر میزان کارکرد خود بیشتر از این حد باشد، شاهد افت قیمت بیشتری خواهید بود.
طول عمر مفید و سن خودرو
هر خودرو دارای طول عمر مشخصی است و هر چقدر زمان استفاده از آن بیشتر از این طول عمر باشد قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد. در زمان خرید و فروش خودرو‌های کارکرده یا دست دوم باید این مورد را مد نظر قرار دهید که قیمت آنها وابسته به طول عمر مفید آنها خواهد بود.
مهلت اعتبار بیمه
در صورتی که خودرو خارجی بیمه نداشته باشد، در زمان کارشناسی مبلغی در حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان از قیمت وسیله نقلیه مورد نظر کم خواهد شد. از سوی دیگر خودروهایی که روند بیمه خود را به صورت درستی کرده‌ اند و تخفیف شامل آنها می‌ شود، قیمت بیشتری دارند.
مدل خودرو
سال تولید هر خودرو نشان دهنده مدل محصول‌ می‌ باشد. در زمان کارشناسی خودرو خارجی بر اساس هر سالی که از تولید خودرو گذشته باشد، درصد مشخصی از قیمت کسر خواهد شد.

یکی دیگر از مواردی که باعث کاهش شدید قیمت خودرو‌ می‌ گردد، آثاری است که از تصادف‌ های سنگین بر روی وسیله نقلیه برجا مانده است. وجود آثار رنگ شدگی در قسمت‌ های مختلف خودرو و به خصوص سقف آن نشانگر آسیب دیدن خودرو می‌ باشد و همین عامل از قیمت نهایی خودرو بعد از کارشناسی کم می کند. از سوی دیگر اگر مشکلات به وجود آمده برای خودرو شدید باشند و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهند، ممکن است خریدار از انجام معامله خودداری کند. از سوی دیگر بررسی موارد فنی مربوط به خودرو، سلامت کلی آن را به ما نشان‌ می‌ دهد. در صورت وجود هر مشکلی قیمت خودرو کاهش می‌ یابد.
تاثیر تجهیزات جانبی در زمان کارشناسی خودرو خارجی
آپشن‌ های جانبی مختلفی که برای خود را استفاده می‌ شوند، مانند سیستم صوتی، استفاده از پوشش مناسب برای صندلی‌ ها و فضای داخلی و… باعث افزایش قیمت خودرو خواهد شد. میزان افزایش قسمت بستگی به کارشناس دارد، به همین دلیل فرد مورد نظر قطعاً باید در این زمینه اطلاعات به روز و تخصصی داشته باشد تا برآورد قیمت بدون هیچ مشکلی شود. از سوی دیگر خراب بودن پوشش داخلی خودرو و نامناسب بودن وضعیت آن به عنوان یک امتیاز منفی برای وسیله نقلیه محسوب می‌ گردد و کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.
مورد مهم بعدی در زمان کارشناسی خودرو خارجی میزان در دسترس بودن قطعات یدکی آن است. خودروهای کارکرده یا دست دومی که قطعات یدکی آنها ساده‌ تر پیدا‌ می‌ شوند، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به خودروهایی دارند که دسترسی به قطعات یدکی آنها سخت است.