تعمیرات تخصصی ماشین های خارجی

دارندگان خودروهای خارجی می‌ دانند که روند تعمیرات این محصولات نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد و از همین جهت نمی‌ توان به هر تعمیرکاری در این زمینه اعتماد کرد. حساسیت بالای این خودروها در زمان تعمیر و تفاوت بخش‌ های مختلف آن‌ با سایر وسایل نقلیه موجود در بازار، باعث شده است که فقط دسته خاصی از تعمیرکاران صلاحیت انجام تعمیرات تخصصی ماشین‌ های خارجی را داشته باشند. خودروهایی مانند ولوو، سوزوکی، آئودی، تویوتا، لکسوس، هیوندا، مازراتی، پورشه، بنز، BMW و… دارای ویژگی‌ ها و آپشن‌ های متفاوتی هستند و همین باعث می شود که گاها انجام تعمیرات، سرویس دهی‌ و سایر خدمات مربوط به این خودروها علاوه بر مهارت، به ابزارهای خاصی نیاز داشته باشد که در اختیار سایر تعمیرکاران معمولی نیست.
ویژگی‌ های تعمیرگاه تخصص ماشین‌ های خارجی
مرکز تعمیرات تخصصی ماشین‌ های خارجی باید افرادی متخصص و با تجربه‌ ای در اختیار داشته باشد. تعمیرکاران ماشین‌ های خارجی باید آشنایی لازم با سیستم‌ های جدید به کار رفته در خودروهای پیشرفته را داشته باشند تا به این صورت بتوانند مشکلات بوجود آمده برای این وسایل نقلیه را تشخیص داده و حل کنند. یکی از موارد مهم در زمان تعمیرات تخصصی ماشین‌ های خارجی این است که حتما از قطعات یدکی با کیفیت استفاده شود. در شرایطی که مجبور باشید برای تعمیرات خودرو قطعات آن را تعویض کنید و برای کاهش هزینه‌ ها سراغ لوازم یدکی ارزان و بی‌ کیفیت بروید، شاهد این خواهید بود که سایر قسمت‌ های خودروی شما آسیب خواهد دید. به این صورت در دفعات بعدی باید هزینه بیشتری برای تعمیر ماشین خود بپردازید. یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش حساسیت تعمیرات خودروهای خارجی می‌ شود، قیمت بالای آنهاست.
خدمات زیر مجموعه تعمیرات تخصص ماشین‌ های خارجی
در یک مرکز تعمیرات تخصصی ماشین‌ های خارجی خدمات مختلفی ارائه می‌ شود که برخی از این خدمات شامل موارد زیر می‌ شود:
● تراز کردن چرخ خودرو
● تعمیر وضعیت شیشه‌ها و نصب شیشه جدید
● تعمیر کولر ماشین یا شارژ گاز کولر
● تعمیر و سرویس دهی سیستم الکتریکی خودرو
● تعمیر قطعات بدنه
● تعمیر سیستم انتقال قدرت یا ترانسمیشن
● بررسی و تعمیر سیستم اگزوز و صدا خفه کن
● سیستم ترمز
● بررسی دقیق عملکرد خودرو پیدا کردن سایر مشکلات احتمالی

در زمان انجام این کارها برخی از قطعات باید تعمیر یا تعویض شوند، همچنین بعضی از قسمت‌ ها ممکن است در زمان سرویس دهی دوره ای تمیزکاری شوند. سرویس دهی باعث می شود این بخش ها در زمان کار، عملکرد بهتری داشته داشته و به این صورت روند کار خودرو به درستی طی شود. فراموش نکنید سرویس دوره‌ ای با این که جزء تعمیرات تخصصی ماشین‌ های خارجی نیست، اما کمک می کند که بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای خودرو شما پیش بیاید پیش بینی شده و از بروز آنها جلوگیری شود. همچنین تمامی خدمات ارائه شده برای ماشین‌ های خارجی در تعمیرگاه تخصصی باید طبق موازین و بخشنامه‌ هایی انجام شود که شرکت تولید کننده خودرو در اختیار تعمیرکاران قرار داده است.

تست‌ های انجام شده در زمان تعمیرات تخصصی ماشین‌های خارجی
انجام تست‌ های تخصصی مختلف اجازه می دهد که بتوانید روند تعمیر خودرو را با دقت بیشتری دنبال کرده و مشکلات احتمالی که به چشم نمی‌ آیند را بهتر پیدا کنید. از سوی دیگر این کار کمک می‌ کند از بروز بسیاری از مشکلات مختلف در خودرو جلوگیری شود. معمولا زمان مناسب برای انجام این تست‌ ها وقتی است که خودرو یک دوره مشخص کار و مسافت مشخصی را طی کرده است. معمولا ماشین‌ های خارجی مدرن که مجهز به سیستم‌ های هوشمند هستند، زمان انجام تست‌ های مختلف را روی مانیتور نشان داده و به شما یادآوری می کنند. یکی از مهمترین این سرویس ها مربوط به موتور خودرو می‌ باشد و باعث افزایش عمر مفید موتور خودرو خواهد شد. البته بسیاری از مشتریان در روند انجام تعمیرات تخصصی ماشین‌ های خارجی ممکن است سرویس دهی موتور را با تیونینگ اشتباه بگیرند. این دو مقوله با هم متفاوت هستند و منظور از تیونینگ استفاده از روش هایی است که باعث افزایش قدرت موتور می‌ شود.
زمان بندی تعمیرات تخصصی ماشین‌های خارجی
زمانی که برای تعمیرات تخصصی ماشین‌ های خارجی سراغ متخصصین ما می‌ آیید، شاهد این خواهید بود که یک برنامه زمان بندی برای سرویس و نگهداری خودرو در اختیار شما قرار می‌ گیرد تا بتوانید در بازه‌ های زمانی مرتب به ماشین خود رسیدگی کنید. برنامه زمانی سرویس و نگهداری خودرو به برند خودرو، سال ساخت، مدل، مکان‌ های رانندگی و رعایت کردن برخی موارد در زمان رانندگی بستگی دارد. پارامترهایی که در این زمینه نقش تعیین کننده‌ ای دارند عبارتند از:
● میزان حمل بار در زمان رفت و آمد
● طی کردن مسافت‌ های طولانی و توقف‌ های ناگهانی
● عبور از جاده‌ های نامساعد مانند جاده‌ های کوهستانی، مسیر‌های یخی، مکان‌ های پر گرد و غبار و…
● کار کردن ماشین در شرایط آب و هوایی خاص مانند مکان‌ های بسیار گرم یا بسیار سرد
● میزان مسافت طی شده در هر روز